20. jun. 2024

Efteruddannelsen lancerer tætpakket efterårsprogram med to nye Mini MBA’er i front

Den Danske Filmskole præsenterer et bredt og aktuelt efterårsprogram, som byder på en række nyudviklede uddannelsesforløb, der tager temperaturen på branchens udfordringer og udstikker nye retninger og perspektiver inden for kunstnerisk udvikling og ledelse. Hele 20 nye kurser og arrangementer er der på programmet, som blandt andet inkluderer to ambitiøse Mini MBA’er, skræddersyet til nordiske brancheprofessionelle i ledende stillinger.

Filmskolen har i løbet af de sidste par år styrket sin efteruddannelsesportefølje markant og er gået forrest om at udvikle specialtilrettelagte kurser og undervisningsforløb til hele branchen, der afspejler et både nationalt og globalt film- og mediemarked.

Branchen har gennemgået en massiv transformation på få år, og med hård international konkurrence, konsolidering og ændrede forbrugervaner er det afgørende, at Filmskolens Efteruddannelse udvikles i tråd med tidens teknologiske muligheder og øvrige, væsentlige branchetendenser.

Blandt spydspidserne i det netop offentliggjorte efterårsprogram er to ambitiøse Mini MBA-forløb, designet og ledet af internationalt førende brancheprofiler og støttet af Nordisk Film Fonden. Det er første gang i Filmskolens historie, at Efteruddannelsen udbyder executive-uddannelser på det niveau, og begge forløb henvender sig til erfarne branchefolk og kreative, der ønsker at styrke deres ledelseskompetencer og opnå en solid forståelse for ny teknologi inden for filmproduktion, forretningsudvikling og kreative processer.

Fra Picture This 2023. Foto: Malthe Ivarsson

Flere af kurserne udbydes i samarbejde med vigtige branchepartnere, herunder et nyudviklet filmsprogligt laboratorie for instruktører, der ligeledes er støttet af Nordisk Film Fonden; ’Co-creation med Børn og Unge’ udviklet i tæt samarbejde med DR med et mål om at udstyre deltagerne med nye værktøjer til at involvere den unge målgruppe i kreative samskabelsesprocesser samt et intensivt fem dages uddannelsesforløb i bæredygtighed, udbudt i samarbejde med Det Danske Filminstitut og tilrettelagt af filmbranchens første hold certificerede bæredygtighedskonsulenter.

Et par af de mest succesfulde gengangere har også fundet vej til efterårets program. Filmtech-konferencen Picture This vender tilbage, men er i år vokset ud af rammerne på Filmskolen og afholdes i Dronningesalen på Den Sorte Diamant med plads til hele 400 deltagere. Også det populære kursus ’Episodeforfatter til TV-serier’ er med igen, hvor de anerkendte manuskriptforfattere Iben Albinus (’Sygeplejeskolen’, ’Den som dræber’) og Nikolaj Scherfig (’Broen’, ’Den som dræber’) underviser deltagerne henover fire workshop-gange.

Picture This 2024: Small Hacks, Big Wins

650 kr.
Ny teknologi

Sådan designer og styrer man et virtuelt produktionssæt

1.250 kr.

Unreal – Hvad kan det?

125 kr.
Filmkunsten nu

The Personal Pictorial Language

5.500 kr.
How to

Sådan bruger du musik og filmkomponister i din film

Ledelse

Diversitet, bias og blinde vinkler

25.000 kr.
Serier

Episodeforfatter til TV-serier

15.000 kr.
Serier

Serieskaber på journalistiske og filmiske tv-serier

13.000 kr.
Forretning & økonomi

Impact Strategy Workshop

5.000 kr.

Bliv Green Manager - eller en meget grønnere filmarbejder

17.000 kr.

Real Imagination – Fortællinger i en AI-tid

From Project Focus to Company Focus

3.000 kr.

Unreal for fotografer

3.500 kr.
How to

Historier og manuskripter til computerspil

2.000 kr.
Computerspil

Kreative perspektiver i spillyd

1.800 kr.

Rosendahl-metoden

3.950 kr.
Filmkunsten nu

Instruktør LAB - Fremtidens fortællinger

25.000 kr.

Co-creation med Børn og Unge

14.000 kr.
Ny teknologi

Advanced VP for instruktører, fotografer og production designere

2.000 kr.

Mini MBA – Mastering AI for Film Professionals

26.000 kr.
Forretning & økonomi

Mini MBA - International Financing and Business Development

27.000 kr.
Ledelse

Hvordan skaber vi bæredygtige forandringer i medieproduktionsbranchen?

95 kr.

Steps Towards Utopia - Håndtering af racisme og inklusion i filmproduktion