Thomas Vigild, Camilla Lyngbo Wolden-Ræthinge, Anders Antoft og Maurizio De Pascale er fra 1. maj 2024 tiltrådt som det nyudnævnte team på netværksuddannelsen DADIU, der fremover skal sikre og styrke uddannelsens faglighed og kvalitet. Hver især kommer de med massiv erfaring fra spilbranchen i både dansk og international kontekst samt stor pædagogisk forståelse og indsigt. Alle fire vil sideløbende med deres ansættelser bevare deres professionelle og aktive tilknytning til branchen.
Thomas Vigild vil som akademileder varetage den daglige ledelse, overordnede strategi, pædagogik og organisering af DADIU, mens Camilla Lyngbo Wolden-Ræthinge og Anders Antoft vil dele ansvaret for undervisningen og indgå i den løbende udvikling og vejledning af de studerende og deres produktioner. Maurizio di Pascale vil først og fremmest fungere som konsulent med særligt henblik på strategi, internationalisering og nye teknologiske muligheder.
Thomas Vigild har i mere end 30 år været aktiv i den danske spilbranche; først som anmelder og senere som højskolelærer, foredragsholder, underviser, designer og konsulent. I dag arbejder han som selvstændig spildesigner i firmaet HV?M, som specialiserer sig i uddannelsesmæssige gådejagter og gåderum for museer og kommuner. Han er formand for juryen af den danske brætspilspris Guldbrikken og er generalsekretær i foreningen BrætspilsBureauet. Han er også en af grundlæggerne af SpilBar, hvor han sidder med i redaktionen. Derudover er han grundlægger af linjefaget spiludvikling på Vallekilde Højskole og har en kandidatgrad i Musikvidenskab, Datalogi og Digitale Spil fra Københavns Universitet / IT-Universitetet i København.
Med 20 års erfaring i den danske spilindustri har Anders Antoft deltaget i et bredt udvalg af projekter og bestredet forskellige roller både i små og store virksomheder. Efter at have afsluttet sin uddannelse fra Det Kongelige Kunstakademis Arkitektskole i 2004 begyndte han sin karriere som grafiker hos Media Mobsters. Siden da har han været involveret i alt fra tidlig visuel udvikling og prototyper hos Inside til at fungere som Lead Developer og Designer for Subway Surfers. Senest har han været Art Director for Void Crew indtil lanceringen af Early Access i sommeren 2023. Derudover har han undervist i spil på ITU's Masterprogram og fungeret som ekstern konsulent for DADIU.
Camilla Lyngbo Wolden-Ræthinge har i mange år udviklet koncepter og gameplay til computerspil i eget firma. Hun står bag den sociale 3D-spilplatform 'Fight Like a Girl’, målrettet piger, som både spilinstruktør og producer og skabte ‘PowerBabe’ i sin første start-up Pinkfloor, som hun solgte til Nordisk Film/Egmont. Hun er tidligere områdeleder i DR Salg med ansvar for at udbrede DRs børneuniverser på kommercielle platforme. Som ekstern ekspert for Creative Europe'a Video Games and Immersive Content Development har hun bred viden om entrepreneurship i spilbranchen. Camilla har en kandidatgrad i Moderne Kultur med speciale i digital målgruppe-research samt certificering indenfor anvendt ledelse og har undervist på Designskolen Kolding og på Københavns Universitet
Maurizio De Pascale er spiludvikler og leder på C-niveau med 15 års erfaring i at skabe AAA-spil. I mere end 5 år var han Chief Technology Officer hos IO Interactive med ansvaret for teknologiudvikling på alle interne og eksterne projekter herunder HITMAN-franchisen og Glacier Engine og før det Technical Director på HITMAN2 og HITMAN3, Architect og Infrastructure Lead på Glacier Engine samt Animation Programmer på Hitman Absolution. Før IO Interactive, var Maurizio et par år hos Ubisoft Montreal som Technical Architect på Rainbow Six|Siege. Maurizio har desuden en Ph.D. i Robotics fra University of Siena.
DADIU blev stiftet i 2005 af Den Danske Filmskole og en række andre universitetsuddannelser og kunstskoler på tværs af landet. I dag udgøres samarbejdet af 10 uddannelsesinstitutioner herunder Filmskolen, Det Kongelige Akademi, Danmarks Tekniske Universitet, IT-Universitetet i København, Copenhagen Academy of Digital Arts, Aalborg Universitet, Københavns Universitet, Aarhus Universitet og Syddansk Musikkonservatorium.
I løbet af ét fælles semester samler DADIU omkring 100 studerende fra de medvirkende uddannelsesinstitutioner, som får aktiveret deres forskellige kompetencer og faglighed og opbygger et fælles sprog gennem den praktiske erfaring med at udvikle og producere digitale spil.