WRITING FOR GAMES – Screenwriters, please enter the glorious world of gaming…

Kunstformen fortælling er ikke et patenteret område. Det er en gammel kunst, som i det 21. århundrede er blevet endnu bredere. Fortællinger er ikke kun lineære; de er kvadratiske, systemiske, uforudsigelige, usandsynlige, overraskende og især komplekse. Med titler som 'Arcane: League of Legends' og 'Fallout' er grænserne mellem spil og film/serie fiktion blevet mere flydende. Men hvad er forskellen i skriveprocesserne, og hvad kan man lære af spilformatet? Kom og dyk ned i spilverdenen, når Den Danske Filmskole i samarbejde med European Writers Club (EWC) inviterer indflydelsesrige stemmer fra spilindustrien til et åbent klubevent, der fokuserer på skriveprocesser i udviklingen af computerspil. For du har måske set 'The Last of Us', men du har helt sikkert ikke hørt det sidste om gaming.

Computerspil har længe overgået filmindustrien i verdensomspændende indtjening. Selvom film- og tv-serieproducenter i årevis har set mod videospil IP'er for at udnytte dem, er det kun med titler som 'Arcane' og 'The Last of Us', at det kunstnerisk og for et stort publikum virkelig er lykkedes.

European Writers Club og Den Danske Filmskole inviterer dig til et seminar, hvor vi undersøger de kreative processer. Hvad er forskellene og lighederne mellem at skrive til film, tv-serier og videospil? Og hvordan påvirker opfattelsen af gamingens kulturelle betydning, hvordan vi nærmer os denne verdens største finansielle underholdningsindustri?

Brancheeksperterne, manuskriptforfatter Soni Jörgensen ('It Takes Two') og VO-direktør Jim Ashilevi ('Disco Elysium'), vil dele deres skrivemetoder og formater og dermed give en eksklusiv og håndgribelig indsigt i det kreative arbejde i spilverdenen, samt hvordan fortællinger i computerspil når ud til publikum. Panelet vil blive modereret af Camilla Lyngbo Wolden-Ræthinge, game producer og underviser på Den Danske Filmskoles semesterbaserede program, DADIU, som fremmer færdigheder inden for spilproduktion.

BEMÆRK: Vær opmærksom på, at seminaret vil blive afholdt på engelsk. Programmet for dagen vil følge snart.

For yderligere spørgsmål, kontakt

Ene Rasmussen.jpeg
Ene Katrine RasmussenBranche- og efteruddannelseschef20 47 02 90ekr@filmskolen.dk

I samarbejde med:

Mød