Real Imagination – Fortællinger i en AI-tid

Hvordan spiller AI og historiefortælling sammen? Dyk ned i fremtidens fortællinger i film, spil og tv med Tatjana Samopjan, som udforsker nødvendigheden af originale fortællinger og forfattere med stærke stemmer i en verden, hvor AI truer med at reducere storytelling til generiske skabeloner.

European Writers Club, Spilbar, Den Danske Filmskoles Efteruddannelse og Creative Europe MEDIA Desk Danmark inviterer til en ganske særlig masterclass med debattør, storyeditor og manuskriptkonsulent Tatjana Samopjan.

Tatjana Samopjan kigger bredt og inddrager betragtninger fra sociologi, litteratur, historie, teknologi i sin universelle og samtidig dybt personlige indkredsning af, hvad det kræver at skabe originale historier og karakterer med dybde, der engagerer og inspirerer publikum.

Masterclassen er relevant for alle, der arbejder med historiefortælling inden for film, spil og TV.

Bemærk, eventet afholdes i Cinemateket på Det Danske Filminstitut.

I samarbejde med:

Mød