Kreativt lederskab i spilproduktioner

Kreativt lederskab er motoren, der driver alt fremad i spiludvikling. Er du ny i denne rolle, eller har du et par års erfaring, men aldrig rigtig haft muligheden for at reflektere over, hvad du gør, og hvorfor du gør det? Så er dette kursus skræddersyet til dig.

Kreativ ledelse af multidisciplinære hold i spilproduktioner er en kompleks opgave. Ledere skal arbejde tæt sammen med producere for at nå milepæle og tidsplaner, samarbejde med stakeholders for at sikre, at produktionen bevæger sig i den rigtige retning, og arbejde med teamet for at realisere kvalitet og underholdning.
Kurset har tre overskrifter:

Vision

Finde det, der er vigtigt for netop jeres spil
Præsentere og beskrive visionen krystalklart
Arbejde med redskaber til at understøtte din kommunikation

Fokus

Forstå de skiftende faser i spilproduktioner
Rationalisering af koncept- og udviklingsfasen
Skabe en designkultur
Lancere til tiden og i overensstemmelse med den ønskede kvalitet

Team

Opbygge et hold med den rigtige fokus
Give konstruktiv feedback på den rigtige måde
Skabe en åben designkultur på holdet

Gennem kurset vil vi præsentere forskellige tilgange og perspektiver på disse emner. Vi vil også invitere deltagerne til at dele nuværende og tidligere problemstillinger i kurset og sammen vil vi udforske praktiske tilgange og udviklingspotentialer.

OBS: Kurset vil blive afholdt på engelsk
2 x 1.5 times online sessioner er planlagt til at blive afholdt i april og maj.

Program

Fredag d. 4. April

Kl. 14.00 - 19.30

  • Velkomst
  • Introduktion til kursusdeltagerne og kursusledere
  • Motivation
  • Hvad er kreativt lederskab i denne kontekst?
  • Netværksmiddag
Lørdag den 5. april

Kl. 09.00–16.00

Hvordan beskrives visionen?
  • At finde og definere retning
  • Redskaber og inspiration til at finde vision
  • Kreative øvelser
Konkretisering af en plan
  • Rationalisering af konceptualiseringsfasen
  • At vælge et fokus
Into the Weeds I
  • Har du eller har du haft en konkret udfordring med at udvikle og kommunikere en vision, som du ønsker at udforske?
Fredag den 9. maj

Kl. 9.00–16.00

Holdet
  • Hvad er elementerne i at bygge et hold?
  • Hvordan skaber man en designkultur
Lørdag den 10. maj

Kl. 9.00–15.00

Feedback
  • Feedback på ideer og design
  • Den personlige dimension
  • Feedback-øvelse
Into the weeds II
  • Hvilke nøgleudfordringer ønsker du at løse i dit hold?
Lørdag den 24. maj

Kl. 9.00 - 16.00

Gæsteunderviser Veteranudvikler Fawzi Mesmar
  • Kreativ process og udfordringer
  • Q&A
Reflektion på kurset og “key takeaways”

Hvem er kurset for?

Dette kursus er for kreative ledere i spilproduktioner, dem der ofte definerer "the what". De kan kaldes lead designere, product owners, instruktører eller noget helt andet; det fælles træk er, at de har kreativt ansvar for et spil eller en større oplevelse inden for spillet, og de leder et team for at nå disse kreative mål.

Ansøgningsproces

Nødvendig erfaring:
Har lanceret mindst ét professionelt spil i en kreativ/designfunktion (eller tilsvarende erfaring fra et live-spil).
Arbejder i øjeblikket i en position med kreativ ledelse, såsom lead designer, product owner eller instruktør.

Grunden til, at vi kræver erfaring fra deltagerne, er, at størstedelen af læringen i kurset kommer fra refleksion over egen praksis fra feedback og perspektiver, der deles af andre deltagere.

Vi holder enkelte pladser åbne for deltagere, som ikke 100% opfylder den nødvendige erfaring for at sikre en mangfoldighed i stemmer og perspektiver. Hvis du er interesseret i at deltage, så tøv ikke med at ansøge.
Send en halv sides motiveret ansøgning sammen med et CV med relevant erhvervserfaring til efteruddannelsen@filmskolen.dk senest d. 29. februar.

For yderligere spørgsmål, kontakt

Ene Rasmussen.jpeg
Ene Katrine RasmussenBranche- og efteruddannelseschef20 47 02 90ekr@filmskolen.dk

I samarbejde med

Undervisere