Kreative perspektiver i spillyd

Kom med til et dybt dyk ned i den fascinerende verden af lyd i computerspil på Den Danske Filmskole. Dette weekendseminar samler nogle af branchens førende eksperter til at udforske den mangesidede kunst og innovation, der driver lydoplevelsen i spil. I løbet af to dage vil vi dykke ned i de kreative, samarbejder og tekniske aspekter af lyddesign, dialog, musik og mixning, vejledt af koryfæer fra PlayStation, Valve, Naughty Dog og mange flere.

At skabe lyd til computerspil er en kompleks opgave, der ofte strækker sig over flere års udviklingstid. Mens ‘best practice’ konstant udvikler sig i takt med de teknologiske fremskridt, er der et stigende fokus på den kreative proces og æstetikken i spillyd.

Vores talere vil nærme sig det omfattende emne om lyd i spil ud fra fire hovedområder (dialog, musik, lyddesign og mixning). Under hvert emne, vil vi diskutere forskellige aspekter af lyd i computerspil gennem præsentationer, modererede samtaler, spørgsmål og svar. Seminaret udforsker strategier og tilgange til at mestre håndværket og levere enestående resultater på skærmen.

Følgende talere vil udstyre dig med viden og indsigt: Emily Ridgway (Valve), Maged Khalil Ragab (Naughty Dog), Rob Bridgett (PlayStation), Elvira Björkman (Two Feathers Studio) og Martin Stig Andersen. Du kan finde flere oplysninger om talerne nedenfor.

Denne seminar-weekend strækker sig over følgende datoer og tidspunkter:
Lørdag den 26. oktober fra kl. 09.30 til 18.00 (efterfulgt af en valgfri middag)
Søndag den 27. oktober fra kl. 09.30 til 16.00

Bemærk: Seminaret afholdes på engelsk.

Hvad lærer du?
  • Kreative perspektiver og dybe indblik i håndværket bag lyddesign, dialog, musik og mixning til computerspil.
  • Inspiration til at samarbejde mere med andre discipliner.
  • Forståelse af teams, roller og ansvarsområder inden for hvert lydområde.
  • Indsigt i de forskellige arbejdsteknikker og tilgange hos eksperter i spilbranchen.
Hvem henvender kurset sig til?

Alle, der er interesserede i lyd til computerspil; uanset om de allerede er professionelle i branchen på designer- eller instruktørniveau og leder efter nye måder at udvikle deres håndværk på, eller om de er studerende, der er begejstrede for mulighederne i at arbejde med dette medie. Uanset hvor du kommer fra, vil du få uvurderlig indsigt i de strategier og tilgange, der definerer exceptionel spillyd.

For yderligere spørgsmål, kontakt

Ene Rasmussen.jpeg
Ene Katrine RasmussenBranche- og efteruddannelseschef20 47 02 90ekr@filmskolen.dk

I samarbejde med:

Mød