Hvordan skaber vi bæredygtige forandringer i medieproduktionsbranchen?

Den danske medieproduktionsbranche har været sat under pres de seneste år. Nu skal den så også bidrage mere til den grønne omstilling og interessere sig for EU's såkaldte ESG-parametre. Det vil branchen gerne. Men hvordan sker det bedst? Hvad siger branchen selv om de forhindringer og forandringer, den ser? Hvordan inspirerer og støtter man hinanden ift. både produktionsprocesser og selve fortællingerne, der relaterer til bæredygtighed? Forskningsprojektet ”Green Media Production Development” har undersøgt netop dét. Sammen med branchefolk er projektet nu klar med ny viden, oplæg og dialog.

Filmskolen præsenterer, i samarbejde med Vision Denmark & SDU, ny bæredygtighedsviden fra projektet ”Green Media Production Development.” Projektet har - for Vision Denmark - undersøgt forhindringer og mulige forandringer i den danske medieproduktionsbranche. Det er sket i samarbejde mellem virksomhederne Produced By, TV 2, Growing Stories, Klima Isolering samt Syddansk Universitet (SDU).

Seminaret adresserer emner som: bæredygtig ledelse, talentudvikling, motivation, sustainable storytelling, produktionsformer, ESG-parametre, fælles vidensdeling og vilde vanebrud. Du får det nyeste nye fra forskningen i bæredygtig medieproduktion samt præsenteres for et helt nyt Forandringsidekatalog, som du kan tage med hjem og lade dagligdagen med film og serier inspirere af.
Kom og bland dig i bæredygtighedsdebatten.

Kl. 14.00

Ankomst & velkomst (ved Vision Denmark og SDU)

Kl. 14.15

Oplæg ved Annika Lund Jensen (CEO, Produced By): ”CoolBlueFuture - under vandet og bag om produktionen”

Kl. 14.45

Oplæg med præsentation af, hvad forskningen har vist + lancering af nyt Forandringsidekatalog til den danske medieproduktionsbranche, ved Heidi Philipsen (Lektor, SDU)

Kl. 15.30

Pause med kaffe/the og kage

Kl. 15.50

Lille film om Klima Isolering: Hvad kan vi lære ved at besøge en virksomhed i byggebranchen?

Kl. 16.00

Paneldebat: Hvad kan vi sige om forandringspotentialer, når vi zoomer ind på E (Ecology)?
Deltagere: Carsten Sparwath (Produktionschef TV 2), Ege Heckmann (CEO Produced By og i Green Producer Clubs ledelse). Moderator/eller deltager: Caroline Gjerulff (Vision Denmark). Moderator: Sara Mosberg Iversen

Kl. 16.30

Paneldebat: Hvad kan vi sige om forandringspotentialer, når vi zoomer ind på S og G (Social sustainability & Governance)?
Deltagere: Miriam Nørgaard (CEO Growing Stories), Jakob Høgel (Forsknings- og uddannelseschef Den Danske Filmskole) og Eric Vogel (CEO Tordenfilm, Norge). Moderator: Heidi Philipsen

Kl. 17.00

Refleksionsøvelse med debat hvor salen inddrages

Kl. 17.15

Paneldebat: Hvordan understøtter vi bedst kreativiteten i sustainable storytelling, vækstlag og talentudvikling med inddragelse af ESG?
Deltagere: Mette Bihl (CEO, Odense Filmværksted), Ida Meisling (manuskriptstuderende SDU), Maria Møller Christoffersen (Producer, Frau Film). Moderator: Sara Mosberg Iversen

Kl. 17.45

Spørgsmål og afrunding

Kl. 18.00

Lidt godt at drikke og minglen

Kl. 18.30

Tak for i dag!

Hvad lærer du?

Ved dette seminar kan du møde og komme i dialog med partnerne i projektet og forskerne bag det. Du får ny viden fra medieproduktionsindustrien, du kan tage med dig videre som skaber, virksomhed, leder eller talent i branchen. Du får et Forandringsidekatalog med hjem.

Hvem er arrangementet for?

Skabere, virksomheder, talenter og ledere mv. relateret til medieproduktionsbranchen.

I samarbejde med

For yderligere information, kontakt

Ene Rasmussen.jpeg
Ene Katrine RasmussenBranche- og efteruddannelseschef20 47 02 90ekr@filmskolen.dk