From Project Focus to Company Focus

Oplev innovationspuljen på Den Danske Filmskole med vores fordybende workshop, der udelukkende er lavet til professionelle filmproducenter. Fra at mestre kunsten at pitche til at afmystificere kapitalinvestorers motivation vil praktiske sessioner og ekspertledede diskussioner udstyre dig med værktøjerne til at navigere i dagens dynamiske audiovisuelle marked. Kom og vær med til at fremskynde din virksomheds vækst, netværke med ligesindede og fremtidssikre din succes!

Denne to dages workshop er struktureret til at fremskynde producenternes forretningsudvikling og tager fat på de udfordringer, de står over for, og de specifikke mål, de sætter for sig selv. Der vil blive lagt vægt på at engagere de deltagende producenter fra første minut.

Der anvendes en praktisk tilgang i fem gruppearbejde sessioner, hvor deltagerne arbejder med individuelle trykte papirkopier af skabeloner og lærreder for at fremskynde deres forretningsudvikling og strategiske planer. Hver af disse sessioner starter med en kort introduktion til, hvad man skal opnå, og hvordan man bruger skabelonerne.

Underviseren vil hjælpe deltagerne med deres arbejde og give individuel feedback i gruppen, når deltagerne præsenterer deres respektive resultater, ideer og planer efter hvert gruppearbejde-modul.

På programmets anden dag vil diskussionerne fokusere på aktie, investorernes motiver, forventninger og overvejelser, når de møder audiovisuelle fagfolk, der søger investeringer i virksomheder. Privat kapital, den måde, investorer tænker på, og grundlaget for deres investeringsbeslutninger vil blive afmystificeret.

Bemærk: Workshoppen vil blive afholdt på engelsk.

Program:

Dag 1:

1. oktober kl. 09:00–17:00
Formiddagssession
  • Velkommen og introduktioner
  • Processen: Introduktion til metode og materialer til den 2-dages workshop
  • Plenum: Det audiovisuelle økosystem i forandring
  • Den europæiske grønne aftale, EU's mediehandlingsplan, FN's mål for bæredygtig udvikling og deres indvirkning på AV-sektoren
  • Find din rolle i en indholdsøkonomi: AI vs. menneskelig kreativitet, film vs. indhold, finansieringsinstitutioner vs. streamingplatforme (fordele og ulemper)
Workshop 1: Missionserklæring
  • Intro i plenum: Fundamentet for din innovative kraft
  • Gruppearbejde: Udarbejdelse og præsentation af jeres mission statement med feedback
Workshop 2: Hvad er dit USP? Del 1
  • Intro i plenum: Dit unikke salgsargument som motor for forandring
  • Gruppearbejde
Workshop 3: Kort over værdiskabelse, Del 1
  • Intro i plenum: Arbejde med værdiskabelseskortet
  • Definition af dit publikum og deres behov
Workshop 4: Kort over værdiskabelse, del 2
  • Tilpasning mellem problem og løsning: Adressering af kundernes behov og problemer.
  • Fremhævelse af dit produkts/services egenskaber.
  • Præsentation og feedback på problem-løsningstilpasning.
Checkout: Deling af erfaringer og læring

Dag 2:

1. oktober kl. 09:00 - 17:00
Workshop 5: Planlægning af en bæredygtig virksomhed - Lean Business Model Canvas
  • Introduktion og instruktioner
  • Spørgsmål og svar
Workshop 5: Lean Business Model Canvas del 1

Gruppearbejde: Oprettelse af Lean Canvas med støtte fra underviseren

Workshop 5: Lean Business Model Canvas del 2

Præsentation og feedback på Lean Canvas

Frokostpause
Plenum: Søg investering til din virksomhed
  • Egenkapitalfinansiering: Forståelse af egenkapitalinvestorer
  • Vigtige oplysninger til investorer
  • Almindelige årsager til opstartsfiasko
  • Overvejelser om risiko
  • Investeringskilder
  • Typer af europæiske investorer
  • Investeringsfaser, beløb, fordele og risici
Plenum: Den forretningsmæssige præsentation
  • Struktur og logik i en forretningspitch
  • Vigtige oplysninger til pitch-dækket
  • Dos and Don'ts
  • Spørgsmål og svar
Afslutning: Deling af erfaringer og læring

Hvad lærer du?

Ved afslutningen af workshoppen har deltagerne lært, hvordan de kan bruge og fortsætte med at bruge forretningsudviklingsprocesser og -værktøjer til at fremtidssikre deres virksomhed i tider med stor usikkerhed. De vil også være blevet introduceret til kunsten at pitche for virksomheder og forstå, hvorfor denne form for præsentation er meget forskellig fra kreative pitches.

Hvem er kurset for?

Denne workshop er designet til professionelle inden for filmproduktion, som enten allerede driver deres egen virksomhed eller overvejer at opbygge deres egen virksomhed. Deltagerne i programmet behøver ikke at forberede noget på forhånd, da målet med kurset er at støtte deltagerne i at trives i et hurtigt skiftende forretnings økosystem.

For yderligere spørgsmål, kontakt

Ene Rasmussen.jpeg
Ene Katrine RasmussenBranche- og efteruddannelseschef20 47 02 90ekr@filmskolen.dk

Mød