Sådan bruger du musik og filmkomponister i din film

Vær med når filmkomponisterne Anna Rosenkilde og Jesper Hansen deler viden om tilgangen og arbejdet med filmkomponister. Med sig har de Signe Jeppesen, Copyright Consultant fra NCB.

I et 2 ½ timers forløb, og med masser af plads til at få svar på spørgsmål, vil komponister og eksperter sammen komme rundt om følgende emner:

Hvad er filmmusik, og hvilke typer musik findes der til film?
Hvad kan en filmkomponist tilføre dit projekt
Vi gennemgår en films forløb med musikken for øje, fra manuskript til færdig film
Hvordan forløber samarbejdet med filmkomponister, og hvem på holdet arbejder typisk sammen med komponisterne?
Økonomi – hvad koster det at få musik til din film? Fra gratis til Hollywood.
Den gode kontrakt
Rettigheder for brug af musik – myter og fakta
Cue-sheets og anden rapportering – i Danmark, i Europa og i resten af verden

Arrangementet er en del af en rundtur arrangeret af Brancheklubben for Film- og Mediekomponister (BFM) i samarbejde med Nordisk Copyright Bureau (NCB) og Den Danske Filmskole. BFM er et netværk under Koda, og et af netværkets formål er at styrke dialogen med fremtidens instruktører, producenter og klippere – som forløbene er målrettet. Formålet er at opnå en øget gensidig respekt mellem faggrupperne med et forstærket kunstnerisk udtryk for øje.

I samarbejde med:

For yderligere information, kontakt

Ene Rasmussen.jpeg
Ene Katrine RasmussenBranche- og efteruddannelseschef20 47 02 90ekr@filmskolen.dk

Mød